برگزیده ها
1401/5/16 یکشنبه
قابل توجه متقاضیان رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور
اعلام تاريخ ثبت نام و انتخاب رشته در رشته هاي پذيرش دانشجو صرفاًبر اساس سوابق تحصيلي آزمون سراسري سال 1401
پيرو اطلاعيه مورخ 1401/5/11، به اطلاع متقاضيان ثبت‌نام در رشته‌هايي كه پذیرش آنها در آزمون سراسري مهر ماه سال 1401 صرفاً بر اساس سوابق تحصيلي (معدل كتبي ديپلم) صورت مي گيرد، مي‌رساند ثبت‌نام و انتخاب رشته براي گزينش در اين رشته‌ها از طريق درگاه اطلاع رساني اين سازمان از روز سه‌ شنبه مورخ 1401/05/18 آغاز و در روز يکشنبه مورخ 1401/05/23 پايان مي‌پذيرد.

دفترچه راهنماي ثبت‌نام و جدول كدرشته محل هاي مربوط به پذيرش فوق همزمان با شروع ثبت نام در درگاه اطلاع‌رساني اين سازمان قرار خواهد گرفت. متقاضيان می‌توانند بر اساس ضوابط و شرايط مندرج دفترچه راهنماي مربوط براي پذيرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصيلي (معدل كتبي ديپلم) در دانشگاهها و موسسات آموزش عالي در روزهاي فوق به در اطلاع‌رساني فوق مراجعه و نسبت به ثبت‌نام و تكميل فرم انتخاب رشته (حداكثر 150 كدرشته) به روش اينترنتي، اقدام نمايند.

تذکرمهم: متقاضياني که در آزمون سراسري سال 1401 ثبت نام نموده و غایب جلسه آزمون بوده اند نيازي به ثبت نام مجدد براي رشته هاي که پذیرش آنها با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) است ندارند. این متقاضیان مي توانند با مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسري سال 1401 و مراجعه به لينک مربوط به انتخاب رشته آزمون مذکور، نسبت به انتخاب حداکثر تعداد 150 کدرشته محل از رشته هاي پذیرش باسوابق تحصیلی در هر گروه آزمایشی که تمایل دارند، اقدام و در فرم انتخاب رشته درج نمايند. لازم به تاکيد است چنانچه متقاضي در مرحله انتخاب رشته آزمون سراسري سال 1401 اقدام به تکميل فرم انتخاب رشته نمايد و مجدداً در پذيرش رشته هاي صرفاً با سوابق تحصيلي(بدون آزمون) هم ثبت نام و انتخاب رشته نمايد، فرم ثبت نام و انتخاب رشته مرحله بدون آزمون وي باطل خواهد شد.

تكاليف‌، مدارک لازم و مراحل ثبت‌نام اینترنتی

متقاضي‌ شركت‌ در پذيرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصيلي (معدل کتبی ديپلم) بايد يكايك‌ اقدامات‌ زير را به‌ موقع‌ و در مهلت‌ مقرر انجام‌ دهد:

1- مراجعه به درگاه اطلاع رساني سازمان سنجش آموزش كشور.

2- دريافت دفترچه راهنماي ثبت‌نام از طريق درگاه اطلاع رساني سازمان و مطالعه آن.

3- تهيه فايل عكس اسكن شده داوطلب بر اساس توضيحات مندرج در دفترچه راهنماي ثبت نام.

4- ثبت‌نام وانتخاب رشته از طریق درگاه اطلاع رساني سازمان در زمان مقرر (1401/05/18 لغايت 1401/05/23).

تذكرات لازم:

1- اخذ ديپلم نظام آموزشي جديد 3-3-6 حداكثر تا تاريخ 1401/6/31، دارا بودن مدرك پيش‌دانشگاهي و يا اخذ مدرك پيش‌دانشگاهي حداكثر تا تاريخ 1401/6/31 و يا دارا بودن ديپلم نظام قديم و يا مدرك كارداني (فوق ديپلم) دانشگاهها و موسسات آموزش عالي و كارداني پيوسته آموزشكده هاي فني و حرفه اي براي متقاضيان الزامي است.

2- دارندگان ديپلم فني و حرفه اي و كاردانش نظام قديم هنرستان كه فاقد مدرك پيش دانشگاهي و يا مدرك كارداني مي باشند حق ثبت نام و شركت در اين مرحله را ندارند و در صورت ثبت نام و انتخاب رشته به عنوان متخلف شناخته شده و برابر ضوابط با آنان برخورد خواهد شد.

3- نظر به اينكه گزينش دانشجو در اين مرحله بر اساس سوابق تحصيل (معدل كتبي ديپلم)، صورت خواهد گرفت؛ لذا متقاضيان (ديپلمه هاي نظام آموزشي 3-3-6 ، نظام سالي واحدي يا ترمي واحدي، نظام قديم چهارساله دبيرستان و همچنين ديپلمه هاي فني و حرفه اي و كاردانش نظام قديم هنرستان كه داراي مدرك پيش دانشگاهي و يا كارداني مي باشند) بايستي معدل كل و يا معدل كتبي خود را بصورت صحيح در تقاضانامه ثبت نام اينترنتي درج نمايند.  متقاضيان توجه داشته باشند در صورت مغايرت معدل كل و يا معدل كتبي واقعي با معدل كل و يا معدل كتبي اعلام شده در تقاضانامه ثبت نامي، از ثبت نام پذيرفته شدگان ممانعت بعمل آمده و قبولي آنها لغو مي گردد.

تذکر: متقاضيان ديپلم فني و حرفه اي و يا كاردانش نظام آموزشي جديد 3-3-6 و ديپلمه هاي فني و حرفه اي و كاردانش نظام قديم هنرستان كه داراي مدرك پيش دانشگاهي و يا كارداني مي باشند و فاقد معدل كتبي ديپلم هستند، بايستي معدل كل ديپلم متوسطه خود را عيناً در بند 16 تقاضانامه اينترنتي ثبت نام درج نمايند.

توجه: هرگونه‌ تغييري‌ از طريق‌ نشريه پيك‌ سنجش‌ (هفته‌نامه خبري‌ و اطلاع‌رساني‌ سازمان ‌سنجش‌)، درگاه اطلاع رساني سازمان سنجش و در صورت لزوم ‌از طريق رسانه‌هاي گروهي ‌اعلام ‌خواهد شد.

نحوه تماس و ارتباط با سازمان سنجش آموزش و كشور

داوطلبان می‌توانند سئوال یا درخواست خود را از طریق سامانه پاسخگویی اینترنتی به نشانی: https://request.sanjesh.org/ به این سازمان ارسال نمایند. ضمنا داوطلبان درصورت لزوم مي‌توانند سئوالات خود را در ساعات اداری با شماره تلفن 42163 با پیش شماره 021 در میان بگذارند.

تمامی حقوق برای دانشگاه پیام نور محفوظ می باشد .

www.pnu.ac.ir